Nieuwe wet bepaalt maximale wachttijd bij callcenters

Vandaag werd door de Portugese regering een wet aangenomen die bepaalt dat callcenters hun klanten maximaal 60 seconden in de wacht mogen laten staan, nadat het telefoontje is aangenomen. Ook is het vanaf nu verboden om reclameboodschappen te laten horen tijdens de wachttijd. Volgens het Ministerie dient een bedrijf te betalen voor het maken van reclame en niet de klanten.

De wet stelt verder dat als een klant zijn keuze moet maken uit een menu, dit menu uit niet meer dan 5 opties mag bestaan. En één van deze opties móet het spreken met een deskundige zijn (tijdens openingstijden). Het is nu ook verboden voor callcentra om hun klanten door te verbinden naar andere telefoonnummers, die extra kosten met zich mee brengen, zonder toestemming te vragen aan de klant. Tenslotte mag er door outbound callcenters niet meer gebeld worden tussen 22.00 en 09.00 uur.

De wet werd vandaag aangenomen met het oog op de Wereld Consumenten Dag komende 15 maart.

Bron: www.jornaldenegocios.pt

Lees ook:Fado avond in Heiloo
Lees ook:Vijf honderd klachten per dag in klachtenboek
Lees ook:Eerste editie van Lisboa Restaurant Week
Lees ook:Festas de Lisboa: fado in de tram
Lees ook:Cadeautip: jezelf als pop

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.